2017. október 18. szerda, Lukács napja
Gyorshír Lapszemle Intézményrendszer Orvosszakma Kultúra WebOrvos
Itt jár:
Főoldal Gyorshír Új, ismeretlen drog tarol Budapesten

Új, ismeretlen drog tarol Budapesten

2015-05-15 13:31 Forrás: ÁNTSZ - MTI
4027
Cikk küldése email-ben Cikk nyomtatása A A A


A betegek közül többen súlyos tüneteket mutattak, többen intenzív ápolásra szorultak.

A napokban tizenöten kerültek kórházba egy új, eddig ismeretlen szintetikus kábítószer miatt Budapesten. A betegek közül többen súlyos tüneteket mutattak, többen intenzív ápolásra szorultak - tudatta facebook oldalán az ÁNTSZ.

Az ÁNTSZ-hez eljutott információk alapján a betegek egymástól függetlenül kékes-zöldes színű tabletta fogyasztásáról számoltak be (egyben vagy porítva), amelyen az ismert közösségi oldalra utaló „F" betű volt található.

Az ÁNTSZ felhívja a figyelmet arra, hogy a képen látható tablettát felthetően nagy dózis és/vagy magas hatóanyagtartalom jellemzi, fogyasztását – csakúgy mint minden más kábítószerét – kerülni kell. Ha valaki az említett szerből mégis fogyasztott, haladéktalanul kérjen orvosi segítséget.

Elek István, a Péterfy Sándor utcai Kórház-Rendelőintézet és Baleseti Központ toxikológiai osztályának főorvosa az MTI megkeresésére azt mondta, a hozzájuk bekerültek közül többen intenzív ellátásra szorultak, azonban haláleset eddig nem történt. A szer hatása elhúzódóbb, mint amit az eddigi készítményeknél megfigyeltek, és voltak olyanok, akinél fennmaradt a hallucinozis, pszichotikus állapot, ezért őket a pszichiátriai osztályon kezelik - mondta el a főorvos.

Elek István hozzátette: van, akit még a toxikológiai osztályon kezelnek. Jelezte, nemcsak Budapesten, de országszerte jelezték az intézmények, hogy ilyen tünetekkel kezeltek beteget.

A főorvos kiemelte, egy új, Magyarországon eddig még ismeretlen - így a tiltó listán sem szereplő - dizájner drog került piacra, aminek a szerkezeti képletét és a hatóanyagát sikerült kimutatni. Általánosságban a betegek nem tudták megmondani, mit vettek be, azonban ennek az új szernek a hatása hosszabb és súlyosabb tüneteket is produkál, mint a korábban már ismert szereké.
Az elmúlt napokban kórházba kerültek jellemzően középkorúak voltak

Az ügyben az MTI megkeresésére az Országos Rendőr-főkapitányság azt közölte: az egészségre rendkívül káros, pszichoaktív hatást kifejtő szer az elmúlt időszakban jelent meg a kábítószert, illetve dizájner drogokat fogyasztók körében. Az anyag emberi szervezetre gyakorolt hatása rendkívül káros, már több, orvosi beavatkozást igénylő rosszullét történt az ország több pontján - írták válaszlevelükben.

Közlésük szerint a veszélyes szer megjelenésére való tekintettel a rendőrség megtette a szükséges intézkedéseket annak érdekében, hogy a komponens piaci jelenlétét visszaszorítsa. Hozzátették ugyanakkor, hogy megelőző, felderítő munkájuk mit sem ér, ha a kábítószer-fogyasztók nem törődnek a rájuk leselkedő halálos veszéllyel, ezért azt kérték: az emberek tartózkodjanak mindennemű kábítószer fogyasztásától.

Ezek a cikkek is érdekelhetik